گوسفند گوسفند .

گوسفند

رومانف (Romanov)

زادگاه اين نژاد دره ولگا در شمال شرقي مسكو در كشور روسيه مي باشد.

نژاد رومانوف از لحاظ تعداد چندقلوزايي در بين كليه نژادهاي گوسفندان جهان بي نظير مي باشد. ركورد ۹ قلو در روسيه و ۷ قلو در آمريكا از جمله ركوردهاي جهاني ثبت شده اين نژاد است. ركورد ۱۴ بره در دو زايش پياپي يك ميش اين نژاد نيز در بسياري از كشورها ثبت شده است. ۴، ۵ و ۶ قلو در نژاد رومانوف بسيار رايج مي باشد.

ميش رومانوف در صورت تغذيه مناسب به راحتي از كليه بره هاي خود، و حتي در مواردي بره هاي ديگر گله، نگهداري مي كند و شير كافي براي آنها توليد مي كند. زايمان رومانوف معمولاً به راحتي و بدون نياز به مراقبتي خاص صورت مي گيرد و ميش مادر از حس مادري بي نظيري برخوردار است.

ميش و قوچ رومانوف در تمامي فصول آماده جفت گيري هستند و نيازي به صبر كردن براي بهار يا پاييز نيست. ميش رومانوف با مديريت صحيح 3 بار در دو سال زايش انجام ميدهد و به سرعت به جمعيت گله مي افزايد.

قوچ رومانوف با غريزه جنسي بالا توانايي باردار كردن 60 تا 70 ميش را دارا مي باشد.و از آنجايي كه در تمام سال قادر و مايل به جفتگيري مي باشد، و بره هاي 50 درصد حاصل از آميزش اين قوچ با گله محلي نيز از خواص چندقلوزايي بسيار بالايي برخوردار هستند، گزينه اي بسيار عالي براي افزايش بهره وري گله و سودآوري حتي در شرايط سخت اقتصادي داخلي و خارجي با كمترين هزينه مي باشند.

در بسياري از كشورهاي جهان قوچ خالص رومانوف را جايگزين قوچ گله محلي مي كنند تا از خواص چندقلو زايي و فحلي هميشگي اين نژاد و تطابق با محيط گله محلي همزمان بهره ببرند. در ضمن جايگزيني كل گله مخارج بسيار گزافي دارد و F1 توليدي (نتيجه آميزش قوچ رومانوف با ميش محلي) از خواص بسيار مشابه به ميش رومانوف خالص برخوردار است و نيازي به جايگزيني كل گله نيست.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۶ساعت: ۰۶:۴۵:۳۴ توسط:سام موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :